wtorek, 15 marca 2011

Zakazana miłość

Autor: De Spirito Dorotea
Ilość stron: 304
Rodzaj: broszura
Format: 130 x 205
Data wydania: 2010-10-07
EAN: 9788324137619
Moja ocena: 6/6
******************************************************
Zabytkowe mury Viterbo kryją tajemnicę: istnienie aniołów - pięknych jasnowłosych istot, które od wieków żyją wśród śmiertelnych mieszkańców miasta.
Siedemnastoletnia Vittoria jest inna: nie ma skrzydeł i czuje się obca nawet we własnej rodzinie. Wciąż zadaje sobie pytanie, do którego świata należy, choć jej życie płynie na pozór zwyczajnie, wypełnione szkołą, przyjaciółmi i kłótniami z siostrą.
Ale kiedy do miasta przyjeżdża Guglielmo, tajemniczy chłopak o magnetycznych oczach, Vittoria odkrywa, że miłość, o której tak marzyła, może okazać się najgorszym z demonów…


*********************************************************************************
"Anioł" jest jedną z pierwszych książek Dorotei De Spirito. Czytając opis z tyłu książki postanowiłam ją przeczytać ze względu na silne przeczucie, mówiące, że to coś nowego i wartego uwagi. Czy się zawiodłam ??


Odpowiedź brzmi: "nie" !! Moje przeczucie było trafne ;) "Anioł" to jedna z lepszych książek jakie czytałam. Dlaczego tak uważam ??

Po pierwsze fabuła. Pierwszy roździał opisuje narodziny głównej bohaterki. Pokazuje jej inność - brak skrzydeł. Już od momentu narodzin Vittoria zmaga się z dwoma światami, światem aniołów i śmiertelników, nie wiedząc do którego należy, do którego jej bliżej. Brak akceptacji ze strony rodziny nieźle ją dołuje. Każdy anioł w jej rodzinie, gdy zadawała pytania, zbywał ją stwierdzeniem "I tak nie zrozumiesz". Wpędza to Vichi w kompleksy. Stara się sobie udowodnić, że jest inaczej, że jest aniołem, którego inni akceptują. Niestety prawda boli.

Po drugie akcja. Dynamiczna, wartka, szybka. Jestem przekonana, że nie będziecie się nudzić.

Po trzecie tajemniczy przystojniak. Guglielmo dopiero co pojawił się w mieście, a już niemal został potrącony przez Vittorię na skuterze. Jednak to spotkanie nie było tak pechowe jak by się mogło wydawać. Od tej pory chłopak nie może przestać o niej mysleć. Rodzi się w nim nowe uczucie. Co na to Vittoria ?? Zapraszam do lektury !! :D

Wątek jest niebywale romantyczny. Jest wiele wzruszających momentów, a także mnóstwo rozterek głównych postaci. Czytelnik ma bezpośredni wzgląd w ich myśli i wątpliwości. Czuje ich wszystkie emocje. Zbliża się do nich. Ponadto romans ten jest lekki, świeży, pełen czułości. Dzięki temu książka jak najbardziej nadaje się dla młodzieży.

Po czwarte cytaty. Nie sądziłam, że pani De Spirito zamieści tu tyle mądrych cytatów o życiu i miłości. Niektóre z nich są naprawdę dobre, godne nawet samego Paula Coelho. Wiele z nich stało się moimi ulubionymi. :)

Cóż więcej mogę dodać... "Anioł" zaczarował mnie totalnie. Dlatego, serdecznie polecam wszystkim wielbicielom książek o tej tematyce !!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...