środa, 18 listopada 2015

Koszykarska mafia w drodze na inną planetę czyli o czym jest powieść Matthew Quicka

Zapraszam na nowy adres strony: https://zaczytana28.wordpress.com
Cykl: jednotomowa
Autor: Matthew Quick
Wydawnictwo: Otwarte
Data wydania: 2013
ISBN: 9788375152708
Liczba stron: 318
Cena: 34,90 zł
Moja ocena: 6/6 
_________________
Witajcie w Bellmont, gdzie rządzą czarne gangi oraz irlandzka mafia (zależy od dzielnicy) i gdzie mieszka Finley. Jego dziadek nie ma obu nóg, ojciec pracuje na nocną zmianę, a matka zginęła w okolicznościach, o których nikt nie chce mówić. Finley też nie chce mówić – odzywa się tylko wtedy, gdy musi. Woli grać w koszykówkę. Jedyną osobą, która rozumie Finleya, jest jego dziewczyna Erin. Oboje co wieczór spotykają się na dachu jego domu, patrzą w gwiazdy i marzą o tym, aby wydostać się z piekła, jakim jest Bellmont. Pewnego dnia trener Finleya prosi go o dziwną przysługę…
Podobnie jak w „Poradniku pozytywnego myślenia” bohaterowie tej historii w nietypowy sposób muszą zwalczyć przeciwności losu, zanim w końcu odnajdą szczęście.
______________________
Do twórczości Matthew Quicka podejść już miałam kilka. Mam pecha do tego autora, bo gdy tylko uda mi się zdobyć którąś z jego książek, nagle mam tyle rzeczy do roboty, że nie starcza mi kompletnie czasu na przeczytanie jego powieści. Tym razem jednak udało mi się zarezerwować kilka chwil na poznanie historii Finleya i jego przyjaciół.


Finley należy do szkolnej drużyny koszykówki. Marzy o tym, by w nowym sezonie wypaść jak najlepiej, bo tylko w ten sposób będzie miał szansę uciec z rodzinnego miasta. Pewnego dnia jego trener zwraca się do niego z prośbą o pomoc. Z pozoru zwykła przysługa okazuje się jednak mieć ogromny wpływ zarówno na życie chłopaka, jak i jego cały światopogląd. Czy kariera koszykarska to na prawdę to, czego pragnie w życiu? 

Byłam zdziwiona tym, jak szybko przeczytałam powieść Matthew Quicka. Trzy godziny - to zdecydowanie mój rekord. Oczywiście nic takiego nie miałoby miejsca, gdyby nie fakt, że Niezbędnik obserwatorów gwiazd jest książką, która łapie czytelnika za fraki i nie puszcza tak długo, aż się z nim całkowicie nie rozprawi. Nie da się od niej uciec, zawsze będziecie o niej myśleć, co zmusi Was do dalszej lektury. Quick pisze językiem dość prostym, ale obrazowym, a każdy rozdział zaciekawia czytelnika jeszcze bardziej niż poprzedni. 

Jeszcze nigdy nie czytałam książki, w której koszykówka odgrywałaby tak istotną rolę. Motyw piłki nożnej jest - mam wrażenie - dużo bardziej popularny wśród powieści dla młodzieży. Quick nie poprzestał tylko na sportowym temacie, na co zdecydowanie wskazuje polski tytuł książki. Elementy astronomiczne związane z pewnym chłopcem dodatkowo urozmaicają fabułę (nie chcę Wam zdradzać szczegółów i odbierać radości z czytania, więc na tym poprzestanę). Bardzo podoba mi się pomysł. Autor opracował go w najmniejszych szczegółach skutecznie ubarwiając poszczególne wydarzenia nietuzinkowym humorem i oryginalnością. 

Podsumowując, jestem mile zaskoczona i z niecierpliwością czekam na kolejną wycieczkę do biblioteki. W porównaniu do Johna Greena, który zawsze irytuje mnie swoim sposobem pisania, Quick wypada znacznie lepiej. Nie znalazłam absolutnie niczego, do czego mogłabym się przyczepić. Niezbędnik obserwatorów gwiazd jest doskonałą powieścią dla młodych osób. Pokazuje, jak różne mogą być nasze problemy i jak wiele w życiu zawdzięczamy innym ludziom (zarówno złego, jak i dobrego). Zdecydowanie polecam!

Następnie sięgnę po najbardziej znaną książkę Matthew Quicka - Poradnik pozytywnego myślenia.


Pat ma pewną teorię – jego życie to film, który jak każdy film romantyczny zakończy się happy endem. By odzyskać swoja byłą żonę jest gotów do wiele poświeceń. By tylko osiągnąć swój wymarzony cel, zacznie robić codziennie setki brzuszków, czytać więcej książek, ćwiczyć bycie miłym dla innych i dwa razy dziennie łykać kolorowe pastylki. Na domiar złego jego nowy terapeuta sugeruje zdradę jako formę terapii! Pat nie przestaje jednak myśleć pozytywnie i wszystko staje u niego do góry nogami, gdy poznaję piękną, choć równie zagubioną w życiu jak on Tiffany... Czy to wystarczy, by osiągnął swój cel? 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...