niedziela, 24 lutego 2013

Ciąg dalszy wspaniałych, magicznych przygód w świecie wyobraźni

Cykl: Harry Potter (#2 w serii)
Autor: J.K.Rowling
Wydawnictwo: Media Rodzina
Data wydania: 2000
ISBN: 8372780072
Moja ocena: 5.5/6
*******************
Harry musi się zmierzyć z przerażającym potworem z Komnaty Tajemnic na zamku Hogwart. Otworzyć tę komnatę mógł jedynie prawowity dziedzic Slytherina, a wskutek nieszczęśliwego zbiegu okoliczności podejrzenie pada na Harry'ego. W dodatku jeden z najbliższych przyjaciół bohatera znajduje się w śmiertelnym niebezpieczeństwie.
Z tego tomu czytelnicy dowiedzą się, jaka była przeszłość Hagrida, jakie sekrety skrywa rodzina Malfoya i kto naprawdę wypuścił potwora.

************************
Stopniowo nadrabiam zaległości z dzieciństwa. Za mną już drugi tom przygód nastoletniego czarodzieja Harry'ego i jego przyjaciół: Rona i Hermiony. Tym razem będą musieli się zmierzyć ze złem pochodzącym z sekretnej Komnaty Tajemnic. Kto jest dziedzicem Slytherina ?? Gdzie znajduje się Komnata i jak ją otworzyć ?? W jaki sposób ujarzmić bestię petryfikującą mugoli ??



Zarówno ekranizacja, jak i drugi tom należą do grona moich ulubionych. To właśnie "Komnatę Tajemnic" obejrzałam niezliczoną ilość razy w dzieciństwie. Ku mojej wielkiej uciesze książka jest jeszcze lepsza, a możliwość wyobrażenia sobie wszystkiego na własny sposób - cudowna.

J.K.Rowling idealnie buduje napięcie, sprawia, że wraz z czytaniem każdej kolejnej strony jeszcze trudniej oderwać się od lektury. Faktem jest, że ukończenie książki zajęło mi tydzień, jednakże gdybym miała odpowiednią ilość czasu to z chęcią spędziłabym cały dzień w łóżku, z kawą w ręce, przeżywając niezapomniane przygody młodzieży z Hogwartu.

Bardzo spodobał mi się humor zawarty w książce. Miejscami Fred i George potrafili rozbawić mnie do łez. Nawet Snape'owi udało się wywołać uśmiech na mojej twarzy:

"– Ja go uwarzę – wtrącił szybko Lockhart – Robiłem to setki razy, recepturę znam tak dobrze, że mógłbym to zrobić przez sen...
– Bardzo przepraszam – przerwał mu Snape lodowatym tonem – ale wydawało mi się do tej pory, że to ja jestem mistrzem eliksirów w tej szkole."

"Komnata Tajemnic" przekazuje nam bardzo ważną lekcję - do czego może prowadzić zwykła plotka. Wystarczy jeden głos pełen obłudy, kłamstwa, aby cały tłum ruszył za nim, uwierzył mu i stanął za nim murem. Gdy tak się dzieje nawet my sami, obiekty plotek powoli zaczynamy się w nich gubić, a co gorsza w nie wierzyć. Trzeba więc jak Harry znaleźć w sobie siłę na to, aby się przeciwstawić i przede wszystkim nie przejmować tym, co mówią o nas inni. Warto postępować tak, żebyśmy my sami byli z siebie dumni, nie liczy się to co o nas myślą i jakie swe przemyślenia wydają na nasz temat.

Nie mogę się doczekać kiedy sięgnę po kolejną część "Harry'ego Pottera". Cała seria świetnie pobudza wyobraźnię, wprowadza w tajemniczy, magiczny świat przygód oraz przekazuje ważne prawdy życiowe, które każdy młody człowiek powinien znać. Polecam !!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...