poniedziałek, 13 lipca 2015

Cisza przed burzą

Cykl: Dom Nocy (#11 w serii)
Autor: Kristin & P.C. Cast
Wydawnictwo: Książnica
ISBN: 9788324581535
Data wydania: 2014
Liczba stron: 296
Cena: 29,90
Moja ocena: 3,5/6
___________________
Drastycznie odmieniona Neferet jest teraz bardziej niebezpieczna niż kiedykolwiek wcześniej, a jej żądza zemsty wywołuje panikę w społeczności ludzkiej i chaos wśród wampirów. Czy Zoey zdoła powstrzymać Neferet, nim ta rozpęta prawdziwą wojnę? W przedostatnim tomie bestsellerowego cyklu gra toczy się o coś więcej niż tylko Dom Nocy – tym razem chodzi o życie i duszę Zoey. Czy przyjaciele pomogą jej zwalczyć mroczne siły?
_____________________
Czasem nadchodzi ten moment, gdy jakaś historia zmierza ku końcowi, a ja zastanawiam się: dlaczego aż tyle czasu na nią poświęciłam. Ujawniona jako jedenasty tom serii stała się dla mnie swego rodzaju przełącznikiem, który wyzwolił te głęboko skrywane myśli. Świadomość, że jest to już przedostatni tom z cyklu Dom Nocy dodatkowo mnie uszczęśliwia, ponieważ wkrótce pozostawię opowieść o losach Zoey i jej przyjaciół daleko za sobą.



Panie Cast już od kilku lat zajmują się pisaniem wampirzej serii dla młodzieży. Wymagało to od nich na pewno wiele pracy i kompromisów. Jednak im bardziej patrzę wstecz, tym bardziej dociera do mnie brutalna prawda - ten cykl powinien zakończyć się na pierwszych czterech częściach. Każda kolejna, jest nie tylko stratą czasu autorek, ale i czytelników. To historia świetna do czytania w chwili wytchnienia, gdy akurat nie mamy niczego bardziej wartościowego pod ręką.

Niektórych z Was pewnie zadziwia moja opinia na temat Ujawnionej, bo zdarzały się tomy, które oceniłam na najwyższą ocenę. Każda z tych ocen, była jak najbardziej subiektywna. Nie oceniałam całości, tylko te elementy, które najbardziej mi się spodobały - jeśli było ich dużo, ocena rosła, nawet pomimo niezbyt interesującej fabuły. Myślę jednak, że nie miałam też tej świadomości, która zazwyczaj podpowiada mi czy książka jest dobra. W wielu przypadkach wygrywa wtedy czysta ciekawość - intrygujące zakończenie sprawia, że pojawia się przymus sięgnięcia po kolejną część, co jednocześnie przekłada się na ocenę.

Od momentu, gdy zaczęłam zagłębiać się w tę serię minęło sporo czasu. Przeczytałam mnóstwo książek o zbliżonej tematyce. Teraz, gdy mam już duże porównanie z innymi podobnymi "dziełami" z pewnością mogę stwierdzić jedno - historia Zoey jest świetna dla młodych osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z literaturą i szukają swojej drogi, gatunku, który najbardziej przypadnie im do gustu, motywów o których chcieliby czytać itp. Dla bardziej zaawansowanych moli książkowych, będzie to strata czasu, bo mogliby przeczytać w tym czasie coś dużo lepszego.

Seria jest skierowana głównie dla młodych ludzi; pojawia się prosty, niewymagający język. Wszystkie wydarzenia napisane są w sposób przystępny, obrazowy i dynamiczny. Nie pojawia się za wiele statycznych opisów, które mogłyby nudzić czytelnika. Również skomplikowane wątki miłosne i relacje pomiędzy poszczególnymi postaciami pisane są z polotem i świeżością. Wyraźnie widać, że autorki dołożyły wszelkich starań, aby stworzyć powieść idealną, by umilić czas fanom. I nic poza tym.

Jeśli lubicie YA* i uwielbiacie wampirze historie, to ta z pewnością przypadnie Wam do gustu. Należycie do tej drugiej grupy, bardziej wymagających czytelników? Dom Nocy nie jest dobrym wyborem. Świadomość, że do przeczytania został mi tylko jeden tom napawa mnie niesamowitą ulgą. Jest to dla mnie zaskakujące, ponieważ tak jak pisałam wcześniej, mile spędzałam czas przy tej lekturze, jednak nie zostało mi po niej nic, wartego zapamiętania. Żadnej mądrości, żadnego morału.



Do przeczytania został mi już ostatni tom (nie licząc Upadku Kalony, ale to już temat na inną recenzję) ;)

Zoey Redbird ma poważne kłopoty. Przekazuje Afrodycie kamień proroczy, a sama oddaje się w ręce policji i zrywa kontakty ze swoimi przyjaciółmi. Pragnie ponieść zasłużoną karę, nawet jeśli jej ciało miałoby odrzucić Przemianę i umrzeć. Jedynie miłość najbliższych może ocalić Zoey przed Ciemnością, która zawładnęła jej duszą. Niestety, z mroku wyłania się zło. Neferet ukazuje wreszcie śmiertelnikom swoje prawdziwe oblicze i ogłasza się boginią Ciemności, czyniąc z mieszkańców Tulsy swoich zakładników.

W ostatnim tomie cyklu „Dom Nocy” rozgrywa się potężna bitwa pomiędzy Światłem a Ciemnością – walka, która pokaże, kto zostanie wyzwolony, a kto przepadnie na wieki.



*Young-Adult

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...