poniedziałek, 10 listopada 2014

Kilka słów od Tyriona

Cykl: Pieśń Lodu i Ognia (uzupełnienie)
Autor: George R.R. Martin
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Data wydania: 2013
ISBN: 9788377853733
Moja ocena: 4/6
______________
„Moją bronią jest mój umysł. Brat ma swój miecz, król Robert ma młot, a ja mam umysł… umysł zaś potrzebuje książek, podobnie jak miecz potrzebuje kamienia do ostrzenia, jeśli, oczywiście, ma zachować ostrość”.
Krótki i rzeczowy. Taki jest Tyrion. Oto najlepsze, najzabawniejsze, najbardziej nieprzyzwoite i najmądrzejsze powiedzonka miniaturowego Machiavellego - karła o mózgu wielkości całej planety i sercu ze zmatowiałego złota.
Aforyzmy i dowcipy Tyriona Lannistera to najlepszy prezent dla fanów Pieśni lodu i ognia George’a R. R. Martina oraz serialu Gra o tron: zbiór przewrotnych powiedzeń niezrównanego Krasnala z Casterly Rock, z ilustracjami, których autorem jest Jonty Clark! 

___________________
Cóż to za książka pojawiła się w dziale nowości w bibliotece? Autorem George R.R. Martin, na okładce wielbiony przeze mnie Tyrion Lannister - od razu musiałam zapoznać się z Aforyzmami i mądrościami... właśnie tego bohatera.

O czym jest ta książka? To zbiór cytatów, które w ustach Tyriona pojawiają się we wszystkich tomach Pieśni lodu i ognia, od Gry o Tron aż do Tańca ze smokami. Wypowiedzi posegregowano w kilka działów tematycznych, np. o miłości, życiu rodzinnym, prowadzeniu wojen czy też muzyce. Na pierwszy rzut oka, zbiór wydaje się być nawet dość pokaźny. Nie dajcie się jednak zwieść, w książce pojawiają się nie tylko ilustracje Jonty'ego Clarke'a, to jeszcze każdy cytat jest umieszczony na osobnej stronie. Trochę szkoda papieru, ale taka forma cieszy oko, jest atrakcyjna i umila nam czytanie.



Bardzo podobają mi się ilustracje Jonty'ego Clarka. Są nie tylko zabawne, ale także doskonale dopracowane w najdrobniejszych szczegółach. Każdy rozdział rozpoczyna idealnie zgrany z działem rysunek, podkreślający poruszany w nim temat. Mają one za zadanie rozśmieszyć czytelnika, a w połączeniu z cytatami, skutecznie poprawiają nam humor w ciągu tych zaledwie kilkunastu minut czytania.

Cieszę się, że powstał pomysł na stworzenie takiego zbioru mądrości Tyriona Lannistera. Dla wielu jest to nie tylko najmądrzejsza postać Pieśni lodu i ognia, ale także ulubiona, której życzą jak najdłuższego życia - szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę zamiłowanie autora, do uśmiercania ulubionych bohaterów czytelników.

Nie przedłużając, polecam Aforyzmy i mądrości Tyriona Lannistera, ponieważ jest to doskonałe uzupełnienie do serii. Znajdziecie tu wszystkie wartościowe bądź humorystyczne cytaty wypowiadane przez tego bohatera, podczas gdy czytając powieść czasem ciężko jest nam je wychwycić i zapamiętać. Polecam! :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...