wtorek, 13 maja 2014

Świat jest pełen tajemnic

Cykl: Nocna Szkoła
Autor: C.J.Daugherty
Wydawnictwo: Otwarte
Data wydania: 2013
ISBN: 978-83-7515-220-3
Moja ocena: 5,5/6 
________________
Gdy wszyscy wokół kłamią, komu zaufasz?
Świat Allie legł w gruzach. Jej ukochany brat zaginął, a ona została aresztowana – kolejny raz. Rodzice podejmują desperacką decyzję o wysłaniu dziewczyny do elitarnej szkoły z internatem. Akademia Cimmeria nie jest jednak zwyczajną szkołą. Panują tu dziwne zasady, a uczniowie to w większości bogate dzieci wpływowych rodziców. Kiedy jedna z uczennic zostaje zamordowana, Allie zaczyna rozumieć, że Akademia Cimmeria skrywa mroczny sekret. Czy w jego odkryciu pomoże dziewczynie przystojny Sylvain? A może outsider Carter?
Jaką tajemnicę kryje historia rodziny dziewczyny? Kim tak naprawdę jest Allie?
_____________________
Allie nie jest zwykłą dziewczyną. Na skutek pewnego traumatycznego przeżycia staje się nieczułą i nieposłuszną uczennicą, której nie interesują żadne zasady. Jej rodzice, którzy nadal nie otrząsnęli się z tragedii, starają się ją wspierać, jednak kolejna wizyta na posterunku policji przelewa czarę goryczy. Allie musi nauczyć się żyć normalnie, zgodnie z zasadami. Zawożą ją więc do elitarnej szkoły z internatem - Akademii Cimmeria. Jakie sekrety ukrywają rodzice dziewczyny? Dlaczego tak  naprawdę się tutaj znalazła? Czym są zajęcia Nocnej Szkoły? No cóż... Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć sobie na większość z tych pytań nawet po przeczytaniu całej książki. Oczywiście nie jest to jedyny powód, dla którego zamierzam sięgnąć po kolejne części.

W nowej szkole Allie wydaje się być zagubiona. Ma za złe rodzicom, że ją tu wysłali i nawet nie raczyli się odezwać przez cały semestr! Brakuje jej też starych przyjaciół. Niestety zasady panujące w Akademii zakazują jakiegokolwiek kontaktu ze światem zewnętrznym. Uczniowie nie tylko nie mogą korzystać z komórek i Internetu, ale także nie mogą wychodzić poza terytorium szkoły. Do tego jeszcze te mundurki... Bardzo spodobało mi się, że autorka umieściła główną bohaterkę pełną temperamentu w świecie pozornego sztywniactwa i dorosłości. Mnie samej także ciężko byłoby się odnaleźć w takim miejscu.



Do samego końca nie wiedziałam czego mam się spodziewać. Intrygujący fragment opisu książki: "Kiedy jedna z uczennic zostaje zamordowana, Allie zaczyna rozumieć, że Akademia Cimmeria skrywa mroczny sekret", sprawił, że nie mogłam się doczekać poznania tej tajemnicy. Podświadomość podpowiadała mi wilkołaki, wampiry i inne fantastyczne byty, jednak nic takiego ani razu się nie pojawiło. Szczerze powiedziawszy nadal nie do końca wiadomo czym jest ten sekret. Co prawda czytelnik poznaje odpowiedź na pytanie czym są zajęcia Nocnej Szkoły, jednak wydaje mi się, że całej tej historii brakuje wielu ważnych szczegółów. Być może to jest ten sekret, lecz póki co, brakuje mu mroczności.

Oczywiście żaden bestseller nie  mógłby istnieć bez rozbudowanych wątków miłosnych. Klasycznie pojawia się motyw 2+1. Allie nie tylko darzy uczuciem przystojnego Sylvaina, ale także z biegiem czasu coraz bardziej intryguje ją tajemniczy Carter. Dawno nie czytałam tak przyjemnych miłosnych perypetii. Świat Allie jest ciekawy, emocjonujący i przede wszystkim potrafi w takim stopniu zainteresować czytelnika, że nie będzie w stanie oderwać się od książki przez bardzo długi czas.

Wybrani to niesamowicie przyjemna lektura. Czułam się częścią tej historii. Razem z bohaterami przeżywałam pełne niebezpieczeństw zdarzenia, cieszyłam się z ich sukcesów, współczułam raniących plotek skutecznie zapominając o otaczającym mnie świecie. Jeśli więc, poszukujecie książki, przy której bieg czasu straci dla was znaczenie, a przytłaczająca, szara codzienność przynajmniej na chwilę odzyska szczęśliwe barwy, to koniecznie musicie przeczytać dzieło C.J.Daugherty. Polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...