czwartek, 26 stycznia 2012

Ciemność karmi się bólem, a światłość miłością.

Autor: P.C. Cast, Kristin Cast
Wydawnictwo: Książnica
Seria: Dom Nocy ( #7 w serii )
Liczba stron: 384
Format: 13.5 x 21.0 cm
Oprawa: twarda
ISBN: 9788324579587
Data wydania: 2011
Moja ocena: 6/6
**********************************************
W Domu Nocy źle się dzieje. Zoey Redbird znalazła się na rozdrożu. Ze złamanym sercem patrzy, jak rozpada się wszystko, w co wierzyła, i ma ochotę na zawsze pozostać w Zaświatach. Jednocześnie tęskni do przyjaciół, wątpiąc, czy kiedykolwiek uda jej się do nich powrócić. Jedyną osobą wśród żywych, która może do niej dotrzeć, jest Stark. Pozostało mu tylko siedem dni, by tego dokonać... Tymczasem Stevie Rae skrywa tajemnicę, która - choć grozi zniszczeniem świata - jest być może kluczem do sprowadzenia Zoey.
******************************************************
"Spalona" to już siódma odsłona bestsellerowej serii "Dom nocy" autorstwa Kristin i P.C. Cast. Ten duet matki z córką osiągnął niesamowity sukces, udowadniając, że ciężką pracą jesteśmy w stanie dokonać wszystkiego o czym tylko marzymy.



Dusza Zoey została rozbita na kawałeczki, po tym jak załamana śmiercią Heath'a, cisnęła w Kalonę kulą stworzoną z mocy ducha. Obecnie znajduje się w Zaświatach niezdolna do powrotu. Jej przyjaciele jednak pragną ją z powrotem sprowadzić. Rozpoczyna się walka z czasem, gdyż jeśli w ciągu tygodnia Zoey nie powróci - jej ciało umrze.

Jestem mile zaskoczona. Po raz pierwszy oceniam tom tego cyklu powieściowego na najwyższą możliwą notę. Obie autorki wykonały dobrą robotę. Świetne są zarówno ich pomysły jak i wykonanie. Brawo !!

Spełniły się moje najśmielsze oczekiwania. Wątek miłosny między czerwoną wampirką Stevie Rae,a Krukiem Prześmiewcą Repheimem zaczyna cudownie rozkwitać. Staje się on niebywale romantyczny, mroczny, zakazany, namiętny. Dosłownie pochłaniałam każdą kolejną stronę z nimi w roli głównej i byłam wręcz głodna kolejnych wydarzeń.

Fabuła jest niezwykle przemyślana i szczegółowa. Akcja bez przerwy trzyma w napięciu, w końcu główni bohaterowie mają tylko siedem dni na ocalenie swej przyjaciółki, a zaczynają całkowicie od podstaw, nie wiedząc kompletnie nic o tym jak to zrobić.

Kolejnym plusem są dodatkowe wiadomości dotyczące wampirzych wierzeń. Dowiadujemy się czym są dwa byki: czarny jak noc, i biały niczym światło. Ponadto wiemy coraz więcej o życiu pozagrobowym w krainie Nyks.

Jest to zdecydowanie najlepsza książka ze wszystkich części "Domu Nocy". Mam nadzieję, że "Przebudzona" również sprosta wyzwaniu i będzie nawet lepsza. Nie mogę się doczekać by to sprawdzić i ocenić. Tymczasem serdecznie polecam lekturę "Spalonej".

2 komentarze:

  1. Po pierwsze bardzo podoba mi się twój blog, bo recenzujesz książki, które najbardziej lubię :) Co do książki, to tej serii jeszcze nie czytałam, ale mam pierwszą część. Mam prośbę...pokaż swoją biblioteczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeczytałam całą serię i już po czwartej książce byłam znudzona, co za dużo to nie zdrowo. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...