sobota, 15 września 2012

Wzruszająca historia o cierpieniu

Tytuł Oryginału: Desert Flower
Kategoria:Film
Czas trwania: 2 godziny
Gatunek: Biograficzny, Dramat
Reżyseria: Sherry Horman
Scenariusz: Sherry Horman
Na motywach książki: Waris Dirie "Kwiat pustyni"
Produkcja: Austria, Niemcy, Wielka Brytania
Moja ocena: 10/10
------------------------------
Powstały w oparciu o bestsellerową powieść "Kwiat pustyni", film jest autobiografią Waris Dirie. Urodzona w Somalii, w jednej z koczowniczych osad, w wieku 3 lat zostaje poddana rytualnemu obrzezaniu, w wieku 13 lat sprzedana mężczyźnie za żonę, by w końcu zostać amerykańską supermodelką. Obecnie ma 44 lata i pracując jako rzeczniczka Organizacji Narodów Zjednoczonych, przeciwdziała praktykom obrzezania na całym świecie.
-------------------------------------------------------------------


Nigdy w życiu nie widziałam bardziej wzruszającego filmu. "Kwiat pustyni" opowiada historię modelki Waris Dirie, która uciekając z rodzinnej Somalii stara się zapomnieć o przeszłości i rozpocząć nowe życie w Londynie. Początki nie są łatwe, ale dzięki nowo poznanym przyjaciołom, kobiecie udaje się stawić czoło przeciwnościom.

Przy każdej minucie filmu towarzyszyły mi niezwykłe emocje. W napięciu oglądałam momenty przedstawiające dzieciństwo kobiety, z chusteczką przy twarzy słuchałam jej wyznań, przemyśleń, szczerze kibicowałam gdy los zaczął się do niej uśmiechać. Historia Waris jest niesamowita. Aż ciężko uwierzyć, że przeszła przez to wszystko i nie poddała się, nie załamała. Robiła co w je mocy, aby przeżyć i... nie wrócić do kraju.

Podziwiam jej wytrwałość, niezłomność i wiarę w lepsze jutro. Współczuję jej tego co przeszła i cieszę się, że nareszcie odnalazła szczęście. "Kwiat pustyni" naprawdę porusza serca innych ludzi. Jest jak kubeł zimnej wody, bo ileż to razy narzekaliśmy jak to nam źle się dzieje ?? Jak często z błahego powodu uważaliście, że pech się was trzyma i niebywale cierpicie z tego powodu ??

Tu w obliczu prawdziwego cierpienia, człowiek zastanawia się nad sobą, nad swym zachowaniem. Zdajemy sobie sprawę jak samolubni potrafimy być. Kto z nas byłby w stanie przygarnąć do siebie bezdomnego, chociażby na jedną noc ?? Kto z nas miałby odwagę pomóc stanąć na nogi zupełnie obcej osobie ??

Za pewnie nieliczni z nas byliby w stanie to zrobić.Boimy się, że coś może pójść nie tak, a osoba faktycznie potrzebująca pomocy, jest zwykłym naciągaczem, ale czyż nie powinnyśmy słuchać swego serca ?? Każdy nawet z pozoru mały gest, może odmienić czyjeś życie. Być może wasz znajomy ma jakiś problem, a wy o tym nie wiecie ?? Czasem wystarczy zwykła rozmowa. Nie zapominajmy o tym.

"Kwiat pustyni" polecam wam z całego serca, bo otwiera nam oczy na ludzkie cierpienie. Aż miałam ochotę wybiec z domu i pomóc komukolwiek, kto tej pomocy potrzebuje. Żałuję trochę, że film obejrzałam zanim sięgnęłam po książkę, ale teraz wiem, że warto. Mam nadzieję, że już wkrótce ją przeczytam. Polecam !!

Ten artykuł przeczytasz także tutaj:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...