sobota, 20 kwietnia 2013

Kolejny rok nauki w Hogwarcie

Cykl: Harry Potter (#3 w serii)
Autor: J.K. Rowling
Data wydania: 2001
Wydawnictwo: Media Rodzina
ISBN: 8372780145
Moja ocena: 6/6
______________
Z pilnie strzeżonego więzienia ucieka niebezpieczny przestępca. Kim jest? Co łączy go z Harrym? Dlaczego lekcje przepowiadania przyszłości stają się dla bohatera udręką?
W trzecim tomie przygód Harry'ego Pottera poznamy nowego nauczyciela obrony przed czarną magią, zobaczymy Hagrida w nowej roli oraz dowiemy się więcej o przeszłości profesora Snape'a.
Wyprawimy się również wraz z trzecioklasistami do obfitującego w atrakcje Hogsmeade, jedynej wioski w Anglii zamieszkanej wyłącznie przez czarodziejów.

____________________
Ta część różni się od pozostałych. Dlaczego ?? Bo jest to chyba jedyna część, w której nie pojawia się Sami Wiecie Kto. Tym razem Harry musi pokonać demony przeszłości i zmierzyć się z Syriuszem Blackiem, uciekinierem z Azkabanu. Czy strach przed dementorami okaże się zbyt ogromny, aby stawić mu czoło ?? Nie czekajcie dłużej, biegiem do lektury ;)

Zapewne większość z was obejrzała już film, ba!! pewnie nawet kilkukrotnie. Moim zadaniem jest jednak oderwać wasze oczy od ciągłego ślęczenia przed ekranem telewizora bądź monitorem komputera. Brzmi strasznie ?? No cóż na pewno takie nie jest. Po co oglądać ekranizacje, skoro można dodać historii trochę rozmaitości i dla odmiany ją przeczytać ?? Powiecie, że nie warto, bo i tak znacie ją na pamięć. Otóż nic bardziej mylnego...

Trzeci tom był jednym z bardziej pasjonujących części "Harry'ego...". Film niezmiernie mi się podobał, ale książka... Poczułam, że odkrywam historię na nowo. Mimo, iż ekranizację widziałam kilkanaście razy, to czytając miałam wrażenie, że poznaję przygody trójki przyjaciół po raz pierwszy, jakby te seanse filmowe nigdy nie miały miejsca.

Zachwyca mnie sposób pisania J.K.Rowling. Jej powieść pisana jest lekko, prosto i na temat. Akcja nieustannie mknie do przodu, nie doszukamy się, żadnych ciężkich opisów, przy których zawsze mam ochotę zamknąć książkę.


Zdaję sobie sprawę, że recenzja powinna być nieco dłuższa niż te marne cztery akapity i poruszać inne aspekty książki jak, np. bohaterowie, humor, wątki itp. Uważam, że nie ma po co się rozwodzić nad każdym z tych tematów. "Harry Potter" jest perfekcyjny w każdym calu. Nie ma absolutnie żadnych minusów. Jeśli istnieje jakaś książka, którą można nazwać idealną, to jest nią właśnie 'Więzień Azkabanu".

Na koniec zdradzę wam, że wprost uwielbiam postać Syriusza Blacka. ;) Jest po prostu cudowny: tajemniczy, niebezpieczny i... no cóż, dość charakterystyczny.  Autorka doskonale wiedziała jak trafić w moje gusta (a założę się, że nie tylko w moje). Stąd też powtórzę coś o czym pisałam już wcześniej - cała seria nadaje się znakomicie nie tylko do czytania dla dzieci, ale i dorosłych. Każdy znajdzie w niej coś dla siebie.

Polecam !!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...